Τετάρτη 18 Μαΐου 2016

Παλαιοχώρι (Αποβατικό)


Το αποβατικό αρμάτων Παλαιοχώρι Α/Β 620 παραχωρήθηκε στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό από το Αμερικανικό Ναυτικό το 1946, όπου αναφέρονταν ως LCT 620
Η τελετή έπαρσης της Ελληνικής Σημαίας πραγματοποιήθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 1945 στη Μεσσήνη Ιταλίας.
Εκτός από το Α/Β Παλαιοχώρι, μεταξύ των ετών 1945 και 1946, παραχωρήθηκαν στο Π.Ν. άλλα ένδεκα σκάφη όμοιου τύπου (Βραχνί, Θήρα, Μήλος, Κύθηρα, Αμοργός, Κάνδανος, Σέριφος, Κομένο, Ανάφη, Μαλακάσι και Σοφάδες), τα οποία εκποιήθηκαν το 1963, με την εξαίρεση των Α/Β Μήλος και Κύθηρα.
Συμμετείχε στις επιχειρήσεις του εμφυλίου.
Αυτά τα πλοία χρησιμοποιήθηκαν επί μακράν για στρατιωτικές και κρατικές μεταφορές κυρίως τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια.




Χαρακτηριστικά
Εκτόπισμα: 320 τόνων (400 έμφορτο)
Ταχύτητα: 7 κόμβων
Πρόωση: Ντίζελ.
Οπλισμός 2 πυροβόλα 20 χιλιοστών.
----------------------------------------------------
FY : 43
Type : Landing Craft
Navy type : LCT(6) Pennant # : 620
Keel laid : 20 Δεκεμβρίου 1943
Launched : 20 Ιανουαρίου 1944
Delivered : 28 Ιανουαριου 1944
Disposition : To Greece 1946
Stricken from the US navy : 4 Απριλίου  1947
------------------------------------------------------ 


Specifications
Hull Dimensions Length
119 ft.1in.  in.                                                          
Hull Dimensions Beam                
32 ft.8 in.
Displacement  
284 tons  (short tons)*
Draught forward
40 in.
Loads carried (max tons)
150 tons (short tons)*
Crew
12
Engine make
Gray
Horse power
225
Number & Type
3 Diesel
Props
3
Max speed
7 knots
Range in miles
700 at 7 knots
Armour in the wheelhouse
20 lb.
Armour in the gunshields
10 lb  ?
Armament
2- 20 mm antiaircraft gun  **
Armament
up to 4 - 50  cal. machine guns **


* Short ton = 2000 lbs U.S. Long ton = 2240 lbs Great Britain

--------------------------------------------------------------------------------------------
Παλαιοχώρι (Αποβατικό)
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

Το αποβατικό αρμάτων Παλαιοχώρι Α/Β 620 παραχωρήθηκε στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό από το Αμερικανικό Ναυτικό το 1945.
Η τελετή έπαρσης της Ελληνικής Σημαίας πραγματοποιήθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 1945 στη Μεσσήνη Ιταλίας.
Εκτός από το Α/Β Παλαιοχώρι, μεταξύ των ετών 1945 και 1946, παραχωρήθηκαν στο Π.Ν. άλλα ένδεκα σκάφη όμοιου τύπου (Βραχνί, Θήρα, Μήλος, Κύθηρα, Αμοργός, Κάνδανος, Σέριφος, Κομένο, Ανάφη, Μαλακάσι και Σοφάδες) τα οποία εκποιήθηκαν το 1963, με την εξαίρεση των Α/Β Μήλος και Κύθηρα.
Συμμετείχε στις επιχειρήσεις του εμφυλίου . Αυτά τα πλοία χρησιμοποιήθηκαν επί μακράν για στρατιωτικές και κρατικές μεταφορές κυρίως τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια.

Παλαιοχώρι (Αποβατικό)
Χαρακτηριστικά
Ένταξη σε υπηρεσία:
23 Σεπτεμβρίου 1945
Δίδυμα σκάφη:
Βραχνί, Θήρα, Μήλος, Κύθηρα, Αμοργός, Κάνδανος, Σέριφος, Κομένο, Ανάφη, Μαλακάσι και Σοφάδες
Χρήση:
αποβατικό
Γενικά χαρακτηριστικά
320 τόνων (400 έμφορτο)
Ντίζελ
7 κόμβων
2 πυροβόλα 20 χιλιοστών




















------------------------------------------------------------------------------------

Πρώην αποβατικά του Β’ Π.Π. ως πορθμεία στην Ελλάδα

Νέα ενημέρωση της λίστας που αφορά στα πρώην πολεμικά αποβατικά πλοία (Βρετανικής κατασκευής στην συντριπτική τους πλειοψηφία) τα οποία μετά την λήξη του Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου ήρθαν - βρέθηκαν στην χώρα μας, και μετασκευάστηκαν σε πορθμεία ανοιχτού τύπου (Ε/Γ - Ο/Γ).

Στη νέα λίστα έχουν προστεθεί δύο ακόμα πλοία, στο Νο 5 το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α για το οποίο πρόσφατα μάθαμε ότι αποτελούσε μετασκευή από υδροφόρα και πρώην αποβατικό του Α’ Παγκοσμίου πολέμου, και στο Νο 14 το ΕΝΤΑ. Θα πρέπει ακόμα να επισημάνω ότι ένα από τα πλοία δεν προυπήρξε ως αποβατικό αλλά ως γερμανικός πλωτός γερανός (το ΚΕΡΚΥΡΑ στο Νο 23) και άλλα τρία, τα ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ (Νο 7), ΔΗΜΗΤΡΗΣ 9 (Νο 11) και ΦΑΙΔΡΑ (Νο 30) ήταν ουσιαστικά κλειστού τύπου.

Φτάσαμε λοιπόν αισίως στον αριθμό τριάντα (30), και βέβαια η αναζήτηση και άλλων πλοίων πρώην αποβατικών συνεχίζεται, με τουλάχιστον τρία ακόμα να θέτουν σοβαρή υποψηφιότητα για ταυτοποίηση και ένταξη τους στην λίστα. Τα ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΖΑΜΠΑΖΑΣ (πιθανόν πρώην αποβατικό τύπου LCT Μκ1), ΙΑΣΩΝ (πιθανόν να προήλθε από μετασκευή του πλωτού γερανού Ζ 14 – LCT 16 επίσης τύπου LCT Μκ1) και ΤΕΡΕΖΑ.

Τελευταία ενημέρωση : 29 Δεκεμβρίου 2017
01. ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ [1944 - IMO 5400097 - Ν.Π.2077 -- Πρώην LCT 1227, ΣΕΡΙΦΟΣ 1227, ΣΕΡΙΦΟΣ L 246]

02. ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ [1942 - IMO 5004831 - Ν.Π. 2043 -- Πρώην LCT-828, NORRIS CASTLE, ΝΗΡΗΙΣ]

03. ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ [1944 - Ν.Π. 2385 -- Πρώην LCT 1293, ΑΝΑΦΗ 1293, ΑΝΑΦΗ L 258]

04. ΑΘΗΝΑ [1943 - IMO 5397604 - Ν.Π. 1512 - Ν.Θ. 202 -- Πρώην ΖΑΚΥΝΘΟΣ II, ΖΑΚΥΝΘΟΣ, ΦΑΙΑΞ]

05. ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α. [1915 - Ν.Π. 1445 - Ν. Χίου 380 -- Πρώην Χ.191 (X-lighter), Κ.3, ΟΥΡΑΝΙΑ (υδροφόρα), ΚΥΡΙΑΚΟΣ Κ, ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΩΣΟΣ]

06. ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Κ. [1944 - Ν.Π. 2449 -- Πρώην LCT 1301, ΑΜΟΡΓΟΣ 1301, ΑΜΟΡΓΟΣ L 263]

07. ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ [1946 – IMO 5002053 - Ν.Π. 1773 -- Πρώην LCT 4063, HMS JAWADA L4063]

08. ΑΛΙΝΑ [1944 - IMO 5011341 - Ν.Π. 1779 -- Πρώην HAMA, ΝΕΟΦΥΤΟΣ, Μετέπειτα LIBAN]

09. ΑΛΚΥΩΝ [1943 – Ν.Π. 1424 - LCT-1012, LIGHTER RN AIR No.1F]

10. ΑΡΙΩΝ [1944 - IMO 7107936 - Ν.Χίου 323 - Ν.Π. 3065 – Πρώην S. CRAFT, ΣΟΛΩΝΑΚΙ ΙΙΙ, ΦΑΝΗΣ ΙΙ]

11. ΔΗΜΗΤΡΗΣ 9 [1946 - ΙΜΟ 6620620 – Ν.Π. 2898 - Πρώην LCT 4001, HMS REDOUBT L4001, Μετέπειτα SAIED]

12. ΕΛΕΑΝΝΑ [1944 - IMO 5100659 - Ν.Π. 1950 -- Πρώην LCT 475]

13. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΙΙ [1942 - IMO 7234791 - Ν.Π. 2890 -- Πρώην DEPUTE JEAN HAY, ΣΠΑΡΤΗ]

14. ΕΝΤΑ [1944 - Ν.Π. 2188 -- Πρώην Z-Craft 4]

15. ΕΡΕΤΡΙΑ [1943 - IMO 5105178 - Ν.Π. 1401 -- Πρώην LCT 136, NSC 76, HL 194, PRATO, P 39 GUSH ETSION]

16. ΕΥΒΟΙΚΟΣ [1943 - IMO 5110472 - Ν.Π. 1218 -- Πρώην ΛΕΡΟΣ]

17. ΕΥΓΕΝΙΑ Π. [1944 - IMO 5333270 - Ν.Π. 987 -- Πρώην LCT-1 ή LCT-19, ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ]

18. ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ [1942 - Ν.Π. 1559 -- Πρώην SAHBA, AFAMIA]

19. ΗΛΙΑΣ [1944 - IMO 5158943 - Ν.Π. 2057 – Πρώην Z-Craft 10]

20. ΗΛΙΑΣ ΙΙ [1943 - IMO 7320459 - Ν.Π. 2387 -- Πρώην LCT 587, ΚΑΝΔΑΝΟΣ 587, ΚΑΝΔΑΝΟΣ L 201, ΣΟΛΩΝΑΚΙ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ Σ]

21. ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΛΕΩΝ [1943 - IMO 5357719 - Ν.Π. 1894 -- Πρώην LCT 825, LCF 25, Αργότερα MARINA DI SCILLA]

22. ΘΑΛΕΙΑ [1943 - IMO 5357771 - Ν.Π. 1535 -- Πρώην EL SAHBA, Μετέπειτα ABER]

23. ΚΕΡΚΥΡΑ [1943 - IMO 5185738 - Ν. Κέρκυρας 113 - Ν.Π. 1367 - Ν.Π. 2387 - Ν. Βόλου 218 -- Πρώην "ΒΡ 48" ως γερμανικός πλωτός γερανός]

24. ΜΕΛΙΝΑ [1942 – IMO 5231666 - Ν.Π. 1386 -- Πρώην LCT 328, Μετέπειτα ΑΝΤΩΝΙΟΣ]

25. ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ [1943 - IMO 5245564 - Ν.Π. 1141 - Ν. Πάτρας 34 -- Πρώην LCT 877, LCF 39, ΚΩΣ]

26. ΠΑΛΙΡΡΟΙΑ [1944 - Ν.Π.2084 - 2828 -- Πρώην LCT 1297, ΘΗΡΑ 1297, ΘΗΡΑ L 260]

27. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΙ [1942 - IMO 6520387 - Ν. Καβάλας 110 -- Πρώην EXPO 58/1]

28. ΠΟΛΥΞΕΝΗ Θ. [1942 - ΙΜΟ 6421701 - Ν.Π. 2300 -- Πρώην LCT 594, ΣΟΦΑΔΕΣ 594, ΣΟΦΑΔΕΣ L 202, Μετέπειτα ΕΡΓΟΝ Ι, ΤΕΛΑΜΩΝ Ι, ΝΙΚΟΣ Χ]

29. ΡΟΔΟΣ [1943 - IMO 5293963 - Ν.Π. 1147 -- Πιθανώς το πρώην LCT 620, Α/Β 620, ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ]

30. ΦΑΙΔΡΑ [1946 – IMO 6722806 - Ν.Π. 2809 -- Πρώην LCT 4064, HMS SALLYPORT L4064]

***
Και κατόπιν να αναφερθούμε στα δώδεκα (12) Βρετανικά πολεμικά αποβατικά πλοία τύπου LCT Mk4 (κατασκευής 1942 έως 1944) που παραχωρήθησαν στην χώρα μας (στο τότε Βασιλικό Ναυτικό) αμέσως μετά την λήξη του Β'Π.Π. (1945 - 1946).

Πολεμικό αποβατικό
LCT4asmall.jpg
Τύπου LCT Mk4

Τα δύο από αυτά παρέμειναν ενταγμένα στoν στόλο του Π.Ν. μας έως το 2003 οπότε και παροπλίσθηκαν. Διαβάζουμε σχετικά από το hellasarmy.gr :

ΜΗΛΟΣ (L 189) - ΠΡΩΗΝ L 261, ΠΡΩΗΝ Α/Β 1300 - ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΗMS LCT 1300.Παρελήφθη στην Αίγυπτο από τον Σημαιοφόρο Π. Αραπάκη στις 3 Οκτωβρίου 1946 - Εχρησιμοποιήθη εντατικώς για στρατιωτικές και κρατικές μεταφορές όπως επίσης και για την μεταφορά προσωπικού στον Ναύσταθμο Σαλαμίνος - Παροπλίσθη το 2003.

ΚΥΘΗΡΑ (L 185) - ΠΡΩΗΝ Α/Β 1198 - 
ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΗMS LCT 1198.
Παρελήφθη στην Αίγυπτο από τον Σημαιοφόρο Ε. Καραγεωργόπουλο στις 3 Οκτωβρίου 1946 - Εχρησιμοποιήθη εντατικώς για στρατιωτικές και κρατικές μεταφορές - Τον Νοέμβριο 1956, ενώ ευρίσκετο στην διάθεση του Υπουργείου Ανοικοδομήσεως, μετά τους σεισμούς των Ιονίων Νήσων, προσήραξε στις ακτές της Κεφαλληνίας και σχεδόν εβυθίσθη, όμως τελικώς ανειλκύσθη και εκρίθη επισκευάσιμο - Επίσης εχρησιμοποιήθη και για την επικοινωνία Ν. Περάματος-Ναυστάθμου Σαλαμίνος - Παροπλίσθη το 2003.

Τα έξι παρέμειναν στο Π.Ν. για 18 περίπου χρόνια, και αφού στο διάστημα αυτό "Εχρησιμοποιήθησαν εντατικώς για στρατιωτικές και κρατικές μεταφορές" εκποιήθηκαν σε ιδιώτες το 1963 και δραστηριοποιήθηκαν πλέον ως Ε/Γ - Ο/Γ μετά βέβαια τις απαραίτητες προσαρμογές - μετασκευές. Αυτά τα έξι πλοία τα οποία βέβαια αναφέρονται και στην λίστα στο πρώτο ποστ του θέματος ήταν τα παρακάτω :

ΣΟΦΑΔΕΣ (L 202) -- ΠΡΩΗΝ Α/Β 594, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 594 -- (Μετέπειτα ΠΟΛΥΞΕΝΗ Θ. -ΙΜΟ 6421701 - Ν.Π. 2300) 

ΣΕΡΙΦΟΣ (L 246) -- ΠΡΩΗΝ Α/Β 1227, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 1227 -- (Μετέπειτα ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ - IMO 5400097 - Ν.Π.2077) 

ΑΝΑΦΗ (L 258) -- ΠΡΩΗΝ Α/Β 1293, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 1293 -- (Μετέπειτα ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ - Ν.Π. 2385)

ΘΗΡΑ (L 260) -- ΠΡΩΗΝ Α/Β 1297, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 1297 -- (Μετέπειτα ΠΑΛΙΡΡΟΙΑ - Ν.Π. 2084 - 2828)

ΑΜΟΡΓΟΣ (L 263) -- ΠΡΩΗΝ Α/Β 1301, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 1301 -- (Μετέπειτα ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Κ. - Ν.Π. 2449) 

ΚΑΝΔΑΝΟΣ (L 201) -- ΠΡΩΗΝ Α/Β 587, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 587 -- (Μετέπειτα ΗΛΙΑΣ ΙΙ - ΣΟΛΩΝΑΚΙ - IMO 7320459 - Ν.Π. 2387)

Τα εναπομείναντα τέσσερα, τυπικά επεστράφησαν στο Βρετανικό Ναυτικό το 1953 (δέκα χρόνια πριν δηλαδή από τα προαναφερθέντα έξι), ουσιαστικά όμως εκείνη περίπου την χρονική περίοδο εκποιήθηκαν κατά πάσα πιθανότητα σε ιδιώτες, αφού προφανώς δεν υπήρχε ενδιαφέρον επανένταξης τους από το Βρετανικό Ναυτικό. Να δούμε ποιά ήταν αυτά τα τέσσερα και να προσέξουμε ότι σε αυτά δεν αναφέρεται -όπως στα προαναφερθέντα- κάποιος αριθμός δίπλα στο όνομα τους (L ???) :

ΒΡΑΧΝΙ -- ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 607

ΜΑΛΑΚΑΣΙ -- ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΗMS LCT 619

ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ -- ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 620

ΚΟΜΜΕΝΟ -- ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 625

Και αν για το ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ υπάρχουν πάρα πολλές ενδείξεις (όχι όμως αποδείξεις) ότι ήταν το μετέπειτα θρυλικό ΡΟΔΟΣ του Ρίου και του Πατραικού, για τα ΒΡΑΧΝΙΜΑΛΑΚΑΣΙ και ΚΟΜΜΕΝΟδεν υπάρχει κανένα απολύτως στοιχείο που να δεικνύει έστω την συνέχεια τους μετά την εκποίηση τους σε ιδιώτες. Έτσι, μπορούμε να πιθανολογήσουμε μόνο, ότι ίσως υπήρξαν κάποιο εκ των γνωστών πορθμείων ΕΥΒΟΙΚΟΣ (ΛΕΡΟΣ), ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ (ΚΩΣ), ΑΛΚΥΩΝ, αλλά και (γιατί όχι) ΙΩΑΝΝΗΣ Μ - ΙΑΣΩΝ.

***
Γνωρίζαμε ότι στη γραμμή του Ρίου - Αντίρριου από το ξεκίνημα της ήταν δρομολογημένα πρώην αποβατικά του Β'Π.Π. Η αρχή είχε γίνει βέβαια το 1946 με το ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ (σημερινό ΕΥΓΕΝΙΑ Π) και ακολούθησαν την δεκαετία '50 τα ΡΟΔΟΣΝΑΥΠΑΚΤΟΣΜΕΛΙΝΑ κ.α.

Προκαλεί όμως εντύπωση το γεγονός ότι τουλάχιστον μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας '60 (όταν και είχε αρχίσει πλέον από καιρό η ραγδαία ναυπήγηση ελληνικών πλοίων ανοιχτού τύπου) η ιστορική γραμμή απασχολούσε τον μεγαλύτερο αριθμό πρώην αποβατικών που είχαν μετασκευαστεί σε Ε/Γ-Ο/Γ. Σε δημοσίευμα από το έντυπο "ΧΡΗΜΑ" της 22ας Μαίου 1969, σχετικό με τα πορθμεία ανοιχτού τύπου που εξυπηρετούσαν τις διάφορες πορθμειακές γραμμές εκείνο το χρονικό διάστημα, από τα δεκαπέντε (15) πλοία ανοιχτού τύπου που ήταν δρομολογημένα στη γραμμή Ρίου - Αντίρριου, τα έντεκα (11) ήταν πρώην αποβατικά. Να τα παραθέσουμε όπως αναγραφόντουσαν στο δημοσίευμα :

Γραμμή Ρίου - Αντίρριου(έντεκα πρώην αποβατικά σε σύνολο δεκαπέντε πλοίων)
Σ. ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ
 (349 κοχ. επιβάται (θέρος) 152), ΜΕΛΙΝΑ (372 κοχ. επιβάται 175), ΕΛΕΑΝΝΑ (412 κοχ. επιβάται 210), ΕΥΒΟΙΚΟΣ (531 κοχ. επιβάται 217), ΑΓ. ΑΝΔΡΕΑΣ (595 κοχ. επιβάται 190), ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ (485,50 κοχ. επιβάται 150), ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ (489 κοχ. επιβάται 172), ΡΟΔΟΣ (477 κοχ. επιβάται 215), ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Κ. (521,66 κοχ. επιβάται 300), ΠΑΛΙΡΡΟΙΑ (502 κοχ.), ΠΟΛΥΞΕΝΗ Θ. (514,29 κοχ. επιβάται 252).

Το ίδιο χρονικό διάστημα (Μάιος 1969), σε άλλες πορθμειακές γραμμές ήταν δρομολογημένα τα παρακάτω πρώην αποβατικά :

Γραμμή Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας (τρία πρώην αποβατικά σε σύνολο έξι πλοίων)ΚΕΡΚΥΡΑ (361,83 κοχ. επιβάται 242), ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ (512,75 κοχ. επιβάται 250), ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ (947,52 κοχ. επιβάται 352)

Γραμμή Αιδηψού - Αρκίτσας (ένα πρώην αποβατικό σε σύνολο έξι πλοίων)
ΑΛΙΝΑ (363,16 κοχ. επιβάται 128)

Γραμμή Ιτέας - Αιγίου (δύο πρώην αποβατικά σε σύνολο τεσσάρων πλοίων)
ΕΡΕΤΡΙΑ (298 κοχ. επιβάται 216), ΘΑΛΕΙΑ (298 κοχ. επιβάται 235)

Γραμμή Ζακύνθου - Κυλλήνης (δύο πρώην αποβατικά σε σύνολο τριών πλοίων)
ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ (513,48 κοχ. επιβάται 280), ΖΑΚΥΝΘΟΣ (427,99 κοχ. επιβάται 300)
***
Στο νέο βιβλίο Τα Πλοια του Ναυτικού, αναφέρεται οτι χρησιμοποιήθηκαν σε στρατιωτικές και κρατικές μεταφορές ενω τα τρια (πλην του ΠΑΛΑΙΩΧΩΡΙ) χρησιμευσαν και στις επιχειρήσεις του εμφυλίου.
***
Αναφέρονται μόνο με το αγγλικό διακριτικό τους L... , χωρίς κάτι διαφορετικό ελληνικό. 

Nα προσθέσω οτι στο βιβλίο αναφέρει οτι το ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ εκποιήθηκε σε ιδιώτες (όπως αναφέρει και για τα άλλα τρία) αλλά προσθέτει ειδικά σε αυτο οτι μετατράπηκε σε πορθμείο. Κρατάω όμως σοβαρή επιφύλαξη για το αν αυτό προήλθε από πρωτογενής πηγές ή προέκυψε από αυτά που έχουμε γράψει εμείς στις σελίδες του nautilia που εξάλλου αναφέρεται στις βιβλιογραφικές πηγές του εν λόγω βιβλίου.

https://forum.nautilia.gr/showthread.php?148469-%D0%F1%FE%E7%ED-%E1%F0%EF%E2%E1%F4%E9%EA%DC-%F4%EF%F5-%C2%92-%D0-%D0-%F9%F2-%F0%EF%F1%E8%EC%E5%DF%E1-%F3%F4%E7%ED-%C5%EB%EB%DC%E4%E1-Ex-WW2-LCTs-as-Greek-ferries
https://forum.nautilia.gr/showthread.php?105866-%D1%FC%E4%EF%F2-Rodos






1 comments:

STOχASTIS είπε...

Πολιτική Καθορισμού Ονομασίας Πλοίων ΠΝ».

http://www.elzoni.gr/html/ent/501/ent.61501.asp